tisdag 10 juni 2008

Farfars begravning






Begravningen var väldigt vacker! Min älskade pappa höll i sin fars jordfästning, han gjorde det så bra! Han talade så varmt om lilla farfar.
Vi som ville, fick möjlighet att se farfar i så kallad öppen kista. Det var både jobbigt & nyttigt att se honom. Jag & farfar träffades inte så mycket de sista åren. Jag, min man, syster, mor & far var uppe för två somrar sen, vilket jag är glad att vi var. Redan då hade farfar börjat bli till åren & hans närminne sämre. De sista månaderna tillbringade farfar tillsammans med farmor på ett äldreboende. Farfar dog av ålderdom & demens.
Farfar var en underbar farfar på så många sätt. Snickare var han. Jag har en liten blå docksäng som han har snickrat. Jag är glad att jag har kvar den!
Även om jag sörjer farfar mycket, kommer jag alltid minnas honom med ett leende på läpparna.
Farfar, nu har du det så bra! Vi ses!

Inga kommentarer: