onsdag 23 april 2008

Irland






Ja, Irland. Irland är ett fantastiskt vackert land, troligen ett av världens vackraste, i alla fall om jag får ha en åsikt. Jag har (som ni kanske förstått av mitt utlåtande) varit på Irland två gånger förut. Anledningen till det vill jag säga är mycket speciell. När min käre bror var som djupast nere i fantasy-"träsket" & när Riverdance blev stort, beslöt min bror sig för att testa på den där med att spela irländsk säckpipa. Jag tror det var så, att han tog kontakt med en av Sveriges få säckpipspelare (irländska), beställde en irländsk säckpipa från Canada. Sen var det bara att öva. Ur detta kom en idé, att min bror på något sätt skulle lära sig att bygga irländska säckpipor. I alla fall till viss del. Så han tog kontakt med en säckpipmakare på Irland. Min bror blev sedan lärling hos honom på nordvästra Irland, närmare bestämt Donegal. Han var där i två omgångar, därav att jag/vi har varit där två gånger. Båda gångerna var vi helsålda av allt vi (jag & familjen) såg & upplevde. Främst var ju de otroligt trevliga irländarna & deras gästfrihet. Det finns så många saker som gör Irland unikt.
Idag åker jag alltså till Irland för tredje gången, denna gången med en skara elever & lärare från skolan där jag går. Jag har längtat efter detta ögonblick & nu ska det äntligen ske, jippi!
Detta kommer innebära att jag inte kommer att blogga nånting på under en veckas tid, men det blir ju som förr.
Bilderna har jag hämtat från google. Jag har valt bilder som är lite typiskt för just Irland, den gröna naturen, fåren, alla magnifika byggnader, Guinness & till sist tea & scones! Fantastiskt, så mycket vackert jag/vi kommer att få se & uppleva. Jag lovar (såklart!) att berätta & visa hur jag hade det. Jag tar med mig en bättre kamera än den jag har på mobilen.

4 kommentarer:

Nina sa...

Tjoho nu har jag tittat på din topppenfina blogg !!!
Vad glad jag blir ; nu kan jag minsann titta till dig med jämna mellanrum!!! Ha nu en underbar vecka därborta på Irland !!!


kramar i mängder !!!

rebecka.thurfjell.nu sa...

Jag tror att du kan ha Sveriges snyggaste blogg bönan. Puss

Anonym sa...

Om det inte vore så att jag är en så dålig bloggare själv, skulle jag säga:

Blogga lite mer då!

Nina sa...

A-S! Ville bara säga att en favoritblogg har återuppstått !!!
http://bettystorpliv.blogspot.com/
hennes hem var med i Lantliv i november kanske....

Hoppas du har det bra och hälsa de dina!

kramar i mängder /Nina