onsdag 9 april 2008

Teatime

Te är gott, tycker jag! Jag dricker te varje dag. En dag sveper det ner två koppar, en annan dag blir det kanske sju.
Jag tycker de flesta teblandningar smakar gott, men när det kommer till "färger" är det svart som gäller.
Vi (jag & mina tre syskon) har praktiskt taget blivit uppfödda med te, särskilt med earl grey. Tack för det, kära föräldrar!
Jag skulle nog säga att earl grey ligger på min topp-fem-lista av goda teer.
Man kan lätt tröttna på ett te, men jag vågar påstå att ingen tröttnar på earl grey.
Amen to that.

Temuggen har jag köpt på Desingkällan i Helsingborg. Tjejen som drejat den vackra muggen hittar du här.

3 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej och tack för dina trevliga mejl idag, hoppas att Hans svar hjälpte dig en bit på vägen. Du har en jättefin blogg, hit kommer jag gärna igen. Man får gratulera till husköpet, att köpa hus såhär på vårkanten, då man omedelbart kan njuta maximalt av denna härliga årstid och börja påta i trädgården är ju helt perfekt.
Ha det så gott.
Kram/Marita

greta sa...

Älskling. Du är så duktig och har så suverän, säker smak. Hit kommer jag att gå och få inspiration.
Mamma

KATE ♥ sa...

For en nydelig kopp