torsdag 10 april 2008

Skymning rår...




"Skymning rår över skogar & vatten, snart har dagen nått sitt slut. Inom kort härskar mörkret & natten & vår lägereld dör ut. Låt oss värmas ännu av dess lågor, låt vår sång gå fram som havets vågor. Skymning rår över skogar & vatten, snart har dagen nått sitt slut."

Lagom till skymning tog jag mig ett enkelt kvällsmål bestående av tomatciabatta med färskost & rökt kalkon med paprika, te, en inredningstidning & några tända ljus.

Bilden överst är vyn över Falköping upp mot Mösseberg, kortet har jag tagit från vår balkong.

Den andra bilden har jag hämtat på google.se, vyn är över Dammsjön (troligtvis någonstans i det vackra Sverige). Fotograf är Jens Thuresson.

Den tredje bilden har jag tagit, på kortet syns mitt kvällsmål.

2 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Hej Hej!

Roligt med en ny blogg! Och så spännande med husköpet! Lycka till!

Anonym sa...

NU har jag äntligen kikat in i din fina blogg! Tack för reklamen! :)
Länkar till dej så jag säkert hittar hit igen!
Trevlig helg!!