onsdag 9 april 2008

Kaffepaus & tillskott på balkongen



När jag dricker kaffe blir det alltid (eller så ofta som det går) rättvisemärkt. Just nu är det Classic Reko. Smakar excellent! Jag har nog blivit (inbillar jag mig i alla fall) lite av en finsmakare av kaffe sedan mina syskon fullkomligt har syltat in sig med kaffebönor & baristor, vilket innebär att min syster har börjar jobba som "riktig" barista på ett kafé med bara rättvisemärkt på menyn & min bror har börjar (eller i alla fall mer) intressera sig för "riktigt" kaffe genom att köpa kaffekvarn & förstklassiga bönor...blabla, listan för just kaffe & co kan göras lång, men det får bli en annan gång.

Nu till blommorna. Ja, jag (dag)drömmer dagligen om hur jag vill att vår trädgård ska se ut. Trädgården är stor & det finns ju en djungel med vad som kan tänkas planteras & bli en drömträdgård. Jag vill ju ha en lite romantisk & lummig trädgård. Det är min plan. Får se hur det blir & hur lång tid det tar innan jag har den där trädgården jag drömmer om. Jag har ju länge drömt om att ha en trädgård & nu har jag det äntligen, äntligen! Åh!!

Kaffekoppen med fat har jag köpt på Staken & Veken i Helsingborg. Butiken har en fantastisk miljö & precis allt de säljer är otroligt fint! Jag har en del saker hemma som är köpta där. Hemsidan verkar vara tillfälligt nedlagd, men jag rekommenderar å de varmaste att besöka Staken & Veken om möjligheten finns. Är du ändå där, ska du självklart hälsa på grannen, Tvålbutiken, som också är en helmysig butik!

Inga kommentarer: